מומחים מעריכים ש 15% מהצלחתנו הפיננסית נובעת מכישורים וידע ואילו 85% נובעים מהיכולת להתחבר לאנשים ולהשפיע עליהם – ליצור קשרים ולעורר אמון.

הנחה עסקית חשובה זו קשור באופן ישיר למה שעומד בבסיסו של הרושם הראשוני – אמון ומהימנות.

כמו הרבה דברים אחרים גם צורך זה נובע מיצר ההשרדות שלנו, יצר זה מייצר מתח הגנתי הגורם לנו לחפש סימנים סמויים ומסרים בתוכן ולא פחות ממנו – בתקשורת הבלתי מילולית.

רובנו יודעים להתאים את עצמנו לאנשים שסביבנו ועושים זאת משחר ילדותנו באופן לא מודע, אצל אנשים רבים החשש מתגובה או פרשנות שלילית יוצר חסם הפוגע ביכולתם להעביר מסרים ברורים ומדויקים – חסמים כאלה ורבים אחרים פוגעים ביכות הקידום העצמי.

קידום עצמי הוא אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני אנשי עסקים,
כולנו יודעים שצריך לעשות את זה כדי להתקדם ולהצליח אבל לרובנו זה לא פשוט ולא בא באופן טבעי.
מחקרים מראים שלנשים קשה עם זה אפילו יותר…

הנה 7 הטעויות הנפוצות ביותר שמונעות מאיתנו לקדם את עצמנו בצורה יעילה

1. האמונות המגבילות והתרבות שגדלנו עליה עוצרים אותנו.
2. אנחנו בדר"כ לא יודעים בעצמנו לנסח את הערך המוסף שלנו (ואם אנחנו לא יודעים לנסח את זה במשפט אז גם קהל היעד ואנשי ה"רשת" שלנו לא…)
3. אנחנו נוטים להישען על סיפורי העבר – הצלחות/ כשלונות/ נפילות/ בורות במקום לרכז את כ ל האנרגיה בחיפוש אחר ההזדמנויות החדשות.
4. אנחנו לא מקדישים מספיק זמן להבנת קהל היעד שלנו – (הצרכים והכאבים שלו) כדי שנציע מוצר שמייצר פתרונות – עלינו למצוא את המקום שבו אנחנו מייצרים הכי הרבה ערך.
5. אנחנו לא משקיעים זמן בהכנת פיץ' שיווקי אפקטיבי – לא זוכרים אותנו, ואפילו אנשי ה"רשת" שלנו לא "משווקים" אותנו נכון.
6. אנחנו חוששים לספר על עצמנו, לקדם את הכשרון שלנו ואת היכולות שלנו כי זה עלול להתפס כהתרברבות.

היכולת שלנו להציג את עצמנו, את העסק שלנו ואת הערך המוסף שלנו בהתאמה לקהל היעד, היא מיומנות הכרחית בשוק הרווי והתחרותי של היום.

 

אחד מכלי העבודה שאנחנו צריכים להכין מראש ולהחזיק תמיד בכוננות הוא –

פיץ' שיווקי קצר.

מה?

הגדרה: נאום קצר המספר את סיפור העסק שלך ומציג את הצעת הערך בצורה המותאמת לקהל יעד ולסיטואציה ספציפית, במטרה להעביר מסר מדויק קולע ומשכנע.

ואם בעבר היו כללים חד משמעיים לכתיבתו הרי שהיום הוא מקבל גוון אישי ומושפע מאד מאמנות ה STORYTELLING …

למה?

בעידן המודרני שבו הטכנולוגיה מאפשרת הצצה לאחורי הקלעים ולחשיפת האדם שמאחורי העסק אנחנו מחפשים יותר ויותר את הסיפור שמאחורי המוצר
את התַּכְלִית והמשמעות שיש לו.
זה לא מפתיע שהסיפור האישי עובר לראש רשימת העדיפויות
מה שכן מפתיע זה כמה מהר זה הפך להיות מיומנות עסקית קריטית.
בעידן שבו חווית הלקוח עומדת במרכזם של פיתוח מוצרים ושירותים
נראה שהמעורבות הרגשית "emotional engagement" מוכיחה את עצמה כמביאה תוצאות מנצחות,
STORYTELLING אפקטיבי הוא לב ליבה של התופעה הזו.

איך?

איך להפוך STORYTELLING למיומנות עסקית:
1. כשאנחנו מציגים את עצמנו – המסר שלנו צריך להסביר מי אנחנו ומה המשמעות של העסק עבורנו ולא רק מה אנחנו עושים.
בעולם התחרותי של היום קהל היעד יכול לבחור והופך להיות בררני בכל הקשור למה קונים וממי קונים מה שמוביל אותנו לסעיף הבא…

2. צרכנים מחפשים משמעות.
מיזמים חברתיים וכאלה שפותרים בעיות תמיד יקבלו יותר תשומת לב.
הצרכן המודרני חשוף להמון אפשרויות והוא יבחר את מי שנותן הכי הרבה ערך כמובן אבל גם משמעות.
אז מה הבשורה החברתית שלך? איך זה עוזר לפתור בעיה כלשהיא?
(זה לא אומר שכל עסק חייב לפתור את בעית ההתחממות הגלובלית, מדובר ב"כאן ועכשיו" – גם דברים קטנים שעוזרים לאנשים להרגיש טוב עם עצמם או לגרום להם לחייך הם בעלי משמעות בחיי היום יום…).

הנה כמה נקודות שיעזרו לך לספר את הסיפור שלך

1. דעו היטב את קהל היעד – מיהו ומה הוא מחפש, הגדירו במדויק מה הוא צריך ומה הכאבים שלו.
2. מוטיבציה – מה נותן לך מוטיבציה? מה הוא הרגע שבו ידעתם שאתם עושים את הדבר הנכון, מה מרגש אותך בעסק שלך?
• זו החוויה שצריך להעביר – דמיינו את זה כל פעם מחדש כדי שההתרגשות תדבק באחרים.
3. כשמציגים את העסק בעצם בונים מערכת יחסים – זו לא מכירה חד פעמית, (גם אם לא ייקנו מאיתנו עכשיו אנחנו רוצים שייספרו לאחרים, שיעשו לנו יחסי ציבור…)
4. סיפור טוב הוא אינטראקטיבי, הוא לא מונולוג אלא דיאלוג, הקהל לוקח בו חלק, נכנס לתוך הסיפור, איך קהל היעד שלך קשור לסיפור שלך?
5. תנו לקהל היעד תוכן שהוא חוויה – משהו מהנסיון שלך, משהו שנגע בך, שקידם אותך… אחרת זה לא מעניין.
6. להבליט את הייחודיות שלך זה תמיד טוב!
7. חפשו את ההזדמנויות – ככל שתתאמנו יותר זה יהיה יותר קל ויותר מדויק…

קידום עצמי הוא לא התרברבות אלא הדרך שלנו להגשמה עצמית!
אז בואו נקדם חלומות נקפוץ על הזדמנויות ונפתור בעיות.

צריכים עזרה במסרים שיווקיים? רוצים לבנות פיץ' שיווקי מושלם?
מוזמנים ליצור קשר

השאר תגובה